Dohľad nad nebankovými spoločnostiami vykonáva Národná Banka Slovenska. Znamená to, že dohliada na ochranu práv finančných spotrebiteľov a zároveň dohliada na dodržiavanie zákona o spotrebiteľských úveroch (zákon č. 438/2015 Z. z.).
sponzorované odkazy
Ako postupovať pri podaní sťažnosti na nebankovú spoločnosť?
Ak si myslíte, že poskytovateľ finančnej služby (nebanková spoločnosť) pochybil, máte právo na vybavenie reklamácie. Svoju požiadavku smerujte v prvom rade priamo nebankovej spoločnosti.
Každá finančná inštitúcia sa musí vašou žiadosťou o reklamáciu zaoberať a poskytnúť vyrozumenie. Využite dostupné kontaktné informácie, klientsku sekciu alebo aj návštevu na pobočke.
sponzorované odkazy
Pri komunikácii využívajte elektronickú poštu -email a všetky podklady, odpovede, návrhy ale aj napr. kópiu chatu s podporou si nechajte zaslať na svoj email, alebo si vyžiadajte písomné potvrdenie.
Podajte sťažnosť priamo do Národnej Banky Slovenska
V prípade, že s vybavením reklamácie nieste spokojní, máte možnosť podať podnet priamo na NBS.
Vašu žiadosť odporúčame podať so všetkými dokumentami (vytvorte si kópiu, originál si vždy nechajte pre seba), ktoré môžete doložiť na posúdenie. (kópie písomných dokladov, všeobecné obchodné podmienky zmluvy, elektronickú a listovú komunikáciu s príslušnou finančnou spoločnosťou a pod.).
Ako podať sťažnosť do NBS?
Národná Banka SR prijíma podnety podané výlučne písomne alebo elektronicky. Existuje možnosť spísania sťažnosti priamo v podateľni NBS.
spôsoby podania sťažnosti:
- elektronicky – vyplňte elektronický formulár a do príloh pridajte dôkazné písomné doklady. (Akceptované sú len súbory vo formáte PDF, RTF, DOC, XLS, JPG a ZIP). Celková veľkosť príloh môže byť dohromady maximálne 5 MB.
- poštou – pri podaní prostredníctvom pošty je možné vytlačiť a vyplniť formulár pre tlač a spolu s prílohami odoslať v listinnej podobe na adresu:Národná banka Slovenska
Odbor ochrany finančných spotrebiteľov
Imricha Karvaša 1
813 25 Bratislava - osobne – vašu sťažnosť môžete spísať každú stredu v čase od 8.30 h do 11.30 h a od 12.30 h do 16. 30 h na pracovisku na Vazovovej ulici č. 2 v Bratislave (zadný vchod budovy ústredia NBS).
- Ak máte záujem konzultovať váš problém s poskytnutými finančnými službami, dohodnite si osobné stretnutie s pracovníkmi NBS na telefónnom čísle 02/5787 3371, prípadne na e-mailovú adresu: spotrebitel@nbs.sk.